susel napisał/a: |
Teoretyczne różnice postaram się opisać w późniejszym czasie |
predyk napisał/a: |
cewka powinna byc na górze a nie na dole? |
Defcio napisał/a: |
u góry jest wysokie napięcie i pojemnosci międzyzwojowe tłumią przez co trochę tracimy na sprawnosci. |
ya1 napisał/a: |
Pamiętam, że kiedyś grzebiąc po necie, natrafiłem na zdanie, że właśnie antena z cewką na górze miałaby największą sprawność i tylko ze względów wytrzymałościowych [opór powietrza w mobilówkach] anteny nie są tak konstruowane... |
Defcio napisał/a: |
Bo cewka u góry ma najwiecej zwojów i muszą być blisko siebie aby było ich możliwie mało |
Defcio napisał/a: |
co daje starty znacznie wieksze niż zwoje cewki u dołu |
Defcio napisał/a: |
samo miejsce wypromieniowania energi jest dużo bardziej korzystne bo dalej od karoserii i ziemi |
Defcio napisał/a: |
układa się zwoje bliko siebie aby zmniejeszać rezystancję drutu |
Defcio napisał/a: |
anteny górnocewkowe mają najmniejszą dozwoloną moc nadawczą, mają niską sprawność elektrzynaczą a dużą praktyczną |
Defcio napisał/a: |
Nie zrozumiałeś mnie, jak odległości między zwojowe są większe to spada indukcyjność a wtedy trzeba dołożyć ilości zwojów aby ją zrównoważyć przez co rosną straty mocy w rezystancji. |