Forum
Forum
RADIOFORUM
FORUM KRÓTKOFALARSKIE
Ostrowskiego Klubu Krótkofalowców
SP3POW

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Laryngofony wojskowe
Autor Wiadomość
bardo 



Dołączyła: 18 Paź 2009
Posty: 6
Skąd: polska
Wysłany: 18-10-2009, 14:52   Laryngofony wojskowe

Czy stare laryngofony wojskowe (takie jakie znamy z czterech pancernych) dadzą się zastosować do cbradia?

Takie coś+słuchawka wydaje się rzeczą niezastąpioną kiedy w samochodzie jadą dzieci. Niestety kultura wielu szoferaków pozostawia wiele do życzenia...
 
 
SP3AYA 



QTH lokator: JO81VP
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 6870
Wysłany: 19-10-2009, 08:37   
   admin


Podepnę się pod temat, bo takie coś byłoby dobrym rozwiązaniem na mój zestaw rowerowy. U mnie dużą rolę grałaby redukcja szumów powodowanych przez pęd powietrza i łatwość obsługi przy wyprowadzeniu PTT na kierownicę.

bardo myślę, że da się to zrobić... Pytanie tylko co z dopasowaniem takiego mikrofonu do konkretnego radia. Co na to nasi znawcy?
 
 
 
bardo 



Dołączyła: 18 Paź 2009
Posty: 6
Skąd: polska
Wysłany: 19-10-2009, 20:27   

Chodzi mi o takie laryngofony jakie często są dostępne na Allegro z zapasów wojskowych. Są co prawda również nowe produkty. Ale ich cena jest stanowczo zbyt zaporowa jak dla mnie.

Gdyby ktoś zechciał opisać taką modyfikację tego urządzenia aby dało się zastosować jako mikrofon do cb radia, bardzo byłabym wdzięczna. Nie boję się lutownicy i różnych robótek ręcznych ;)
 
 
YANKES 



Znak CB: 161OLA02
QTH lokator: KO02MF
Artykułów/Recenzji: 1
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-03-2010, 14:50   
   support

   Radio CB: Alan 18, Realistic TRC-449, Radmor 3013 Alan 38
   Antena CB: Gamma IIR
   Akcesoria CB: SWR Daiwa CN-101L


Witam! Podłączyłem kiedyś czołgowy hełmofon do CB-radia, działa, ale modulacja jest dosyć cicha, przydałoby się dorobić jakiś prosty wzmacniacz operacyjny. Generalnie samo podłączenie nie jest trudne, wystarczy laryngofon podłączyć zamiast wkładki dynamicznej. W przypadku radyjek z mikrofonem elektretowym wzmacniacz może już być niezbędny.
_________________
73!
Janek
SQ5NBR
161OLA029
 
 
SP3AYA 



QTH lokator: JO81VP
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 6870
Wysłany: 07-03-2010, 15:16   
   admin


Czyli w przypadku ręczniaka potrzebna byłaby jeszcze mała "kosteczka" na kablu, pomiędzy laryngofonem a wtyczką?

No cóż... do rozpoczęcia sezonu rowerowego i dłuższych wyjazdów, zostało już niewiele czasu. Muszę zacząć się przy tym kręcić.
 
 
 
YANKES 



Znak CB: 161OLA02
QTH lokator: KO02MF
Artykułów/Recenzji: 1
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-03-2010, 15:55   
   support

   Radio CB: Alan 18, Realistic TRC-449, Radmor 3013 Alan 38
   Antena CB: Gamma IIR
   Akcesoria CB: SWR Daiwa CN-101L


Nie wiem czy w Twoim przypadku nie zastosować zestawu nagłownego słuchawka + mikrofon elektretowy różnicowy. Takie coś jest stosowane w słuchawkach lotniczych np. firmy NAVCOMM i można go u nich kupić jako część zamienną. Jego zaletą, jak każdego mikrofonu o charakterystyce ósemkowej jest dobre tłumienie dźwięków docierających z otoczenia, poprzez zjawisko znoszenia się dźwięków wywierających ciśnienie na membranę z obydwu jej stron.

Jako przykład powiem, że kupiłem sobie takie słuchawki lotnicze, przerobiłem pod ręczny radiotelefon i korzystam z takiego zestawu podczas pracy. A ponieważ pracuję przy nagłośnieniu imprez masowych, to poziom panującego tam hałasu jest znacznie większy niż podczas przejażdżki rowerem. I sprawdza się, koledzy bez problemu odbierają to co mówię, a ja chronię sobie słuch :super:
_________________
73!
Janek
SQ5NBR
161OLA029
 
 
SP3AYA 



QTH lokator: JO81VP
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 6870
Wysłany: 07-03-2010, 16:05   
   admin


Moim największy, strapieniem na rowerze jest świst powietrza, spowodowany prędkością, czyli:
YANKES napisał/a:
zjawisko znoszenia się dźwięków wywierających ciśnienie na membranę z obydwu jej stron.

nie będzie tu miało zastosowania, bo ciśnienie działa tylko z jednej strony i na pewno wiatr będzie miał wpływ na to co przedostaje się do toru nadawczego.

Co do słuchawki, to w zasadzie tylko taka douszna ma zastosowanie, bo pałąk nagłowny przeszkadza pod kaskiem, a uszy są odsłonięte, więc takie nalepiane na rzep z zestawu motocyklowego też nie wchodzą w rachubę.

No cóż... jak dotąd, biorąc pod uwagę moje doświadczenia z różnymi rozwiązaniami, tylko laryngofon łapiący dźwięk prosto z krtani wydaje się najrozsądniejszym wyjściem.
 
 
 
YANKES 



Znak CB: 161OLA02
QTH lokator: KO02MF
Artykułów/Recenzji: 1
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-03-2010, 17:06   
   support

   Radio CB: Alan 18, Realistic TRC-449, Radmor 3013 Alan 38
   Antena CB: Gamma IIR
   Akcesoria CB: SWR Daiwa CN-101L


Wiesz, moim zdaniem zastosowanie laryngofonu umocowanego do szyi za pomocą opaski i podłączenie go do radia zainstalowanego na rowerze to przedsięwzięcie dosyć ryzykowne w razie wywrotki. A na mikrofon różnicowy wystarczy złożyć gąbkę, żeby rozpraszała podmuchy wiatru i świst powietrza. Spójrz na mikrofony nagłowne stosowane w TV, wszystkie mają gąbkę i to pomaga. Dodatkowo należy odpowiednio umiejscowić mikrofon i moim zdaniem będzie gadać jak trzeba. Słuchawkę można w jakiś sposób zamocować do kasku, np. za pomocą wysięgnika.
_________________
73!
Janek
SQ5NBR
161OLA029
 
 
kopernik 



Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 3
Skąd: Białystok podlasie
Wysłany: 08-03-2010, 01:46   
   Radio CB: alan 560
   Antena CB: sirtel 5/8 gp 12
   Akcesoria CB: cb compact


Jaras od kilku lat używam gotowej konstrukcji produkcji albrechta. W warunkach stacji bazowej kiedy niejednokrotnie muszę mieć wolne obie ręce, sprawuje się wyśmienicie. Wewnątrz pudełka jest regulacja wzmocnienia mikrofonu i opóźnienia załączenia voxa. Na zewnątrz jest przycisk nośnej i dwu pozycyjny suwak hi/low czułości. Testy w stacjach mobilnych nie wypadły już tak optymistycznie, otwarcie okna w mojej polędwicy przy prędkości 90-100 km/h powodowało samoczynne załączenie nośnej przy nastawie voxa na low. Na rowerze nie rozwijasz takich prędkości, regulacja jest w dość dużym zakresie a cena tego urządzenia nie jest zaporowa i bez większych wyrzeczeń pozwala przejść do działań praktycznych.

DSC00316.JPG
Plik ściągnięto 636 raz(y) 188,5 KB

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Polecane Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subBlack modified v 1.0 by ya1. Done by HYDEPARK forum POGADUSZKI



statystyka