Witam. Od pewnego czasu zastanawiałem się nad zakupem jakiegoś trx-a. W grę wchodziły FT 450AT z automatyczną skrzynka antenową oraz FT 897D multibander. Radia cenowo zbliżone ok. 3500zł. Podczas przeszukiwania Internetu oraz słuchania wypowiedzi kolegów na pasmach okazało się, że FT450 AT ma przypadłość taką, że wysiadają im te skrzynki, natomiast 897 maja problemy z procesorami. Im więcej czytałem tym bardziej trudny miałem wybór. Ale życie w pewnym momencie wymusiło dokonanie wyboru - kasa na radio zaczęła topnieć! Kto ma żonę ten rozumie jak to jest mieć węża w kieszeni. Szybka decyzja kupuje FT 857 z DSP. Cena 2960zł w IN RADIO oferta z zasilaczem i z odblokowaniem pasma CB I PMR + przesyłka http://inradio.pl/compone...mart/Itemid,45/ Bardzo szybka paczka, już na następny dzień kurier radio dostarczył. Podłączenie to chwilka, instrukcje w ręce i do dzieła. Mnóstwo ustawień, ale dałem radę. Tak tragicznie nie było, można przywyknąć do tego menu. Podstawowe parametry już zmieniam bez zaglądania do książki.
Pierwsze wrażenia tego radia. Małe, ciekawe, wszystko w jednym. 32 rodzaje kolorów wyświetlacza, nasycenie kontrast. Filtry NB, DSP ma kilka ustawień, lecz to raczej taki bajer. Moc 100w w SSB, ale tylko jak porządnie gwizdnę w mikrofon mimo, że można ustawiać kompresje na eq mik. W FM moc jest 90 wat zmierzona a 50 wat nominalna podawana przez firmę. Same plusy gdyby nie to, że radio jest produkowane w Chinach! I pierwsza straszna wpadka YAESU prymitywny strasznie trzeszczący głośnik wewnętrzny. Barwa dźwięku, jaka wydobywa się z tego trx-a jak z Chińskiej lalki dla dzieci. Porównując go do TRX-a Yaesu 757 kol. Włodka SP3EWP to praca na wiekowym już sprzęcie, jakim jest 757 to czysta bajeczka, ciepły dźwięk mało szumów i zakłóceń. Wybrałem 857 ze względów na wielozakresowość, mobilność i gwarancje producenta. Zastanawiałem się czy kupić jedno do wszystkiego czy raczej dwa na osobne pasma. Powiem tak, że jak jestem na 3,700 SSB to antenę od 145 FM przepinam do ręcznika żeby wiedzieć, co się dzieje w okolicy. Generalnie polecam na wypady do mobila jako drugie radio.
Podstawowe cechy:
- podwójne VFO,
- praca Splitu,
-cyfrowa obróbka sygnału (filtrowanie przepuszczania, ograniczanie zakłóceń, automatyczne wycinanie i wyrównywanie mikrofonu),
- automatyczny Shift przemiennika (ARS),
- funkcja Smart Search,
- eliminator zakłóceń IF,
- odbiór lotniczego zakresu AM oraz rozgłośni radiowych AM i FM,
- odbiór zakresu pogody,
- funkcja VOX,
- wbudowany klucz elektroniczny z pamięciami i trybem Beacon,
- wbudowany koder/dekoder CTCSS,
- funkcja kontroli zasięgu ARTS,
- regulowana wysokość CW,
- funkcja automatycznego wyłączania zasilania (APO),
- funkcja wyłącznika czasowego (TOT),
- możliwość podłączenia komputera i możliwość klonowania
Filmiki ilustrujące pracę tego radia:
Ostatnio zmieniony przez SP3AYA 20-04-2010, 20:40, w całości zmieniany 2 razy
W FM moc jest 90 wat zmierzona a 50 wat nominalna podawana przez firmę.
100W na pasmach KF
50W na pasmach VHF
20W na pasmach UHF
Jest to moc maksymalna wszystkich emisji oprócz AM, w przypadku AM należy moc nominalną dla danego pasma podzielić przez 4. Jeżeli masz profesjonalny skalibrowany miernik mocy możesz podnieść moc w poszczególnych pasmach do nominalnej przy pomocy procedury opisanej w service manualu.
Jak dla mnie w paśmie CB na bazie czy też postoju (w moim przypadku czasami to drugie) to radio działa bardzo fajnie. Nie zauważyłem z tym związanych jakiś kłopotów a frajda z pracy przyjemna Minus straszny to zbieranie zakłóceń w aucie podczas jazdy. Mój samochód teoretycznie jest całkiem cichy zakłóceniowo (przynajmniej testowane na wielu radyjkach typowo CB) tak przy 857D zakłócenia podczas jazdy dochodzą do 7S czasami. No i głównie AM. Na SSB jest już całkiem nieźle. Oczywiście to tylko moja własna opinia.
Pozdrawiam. Paweł
Ostatnio zmieniony przez pawski 26-04-2010, 13:15, w całości zmieniany 1 raz
Znak KF: SP3HSZ
QTH lokator: jo81fu Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 334 Skąd: Leszno/Trzebiny
Wysłany: 26-04-2010, 22:21
susel napisał/a:
Polemizowałbym
Kwestia ustawienia DSP i daje radę .Woziłem to radio miesiąc i pracowało poprawnie jak ktoś przesadzi z procesorem i wzmocnieniem mikrofonu to jest wesoło ...Skasowałem ten sprzęt z auta bo jak coś namieszałem podczas jazdy to nie dalo się nic bez instrukcji i postoju zrobić .Tak więc 857 wylądowało w warsztacie mechanicznym jako rezerwa wyjazdowa i ruszane jest może z 2 razy do roku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum