Forum
Forum
RADIOFORUM
FORUM KRÓTKOFALARSKIE
Ostrowskiego Klubu Krótkofalowców
SP3POW

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: SP3AYA
26-03-2010, 08:47
Stacja rowerowa VHF/UHF
Autor Wiadomość
SQ3RPG 



Znak KF: SQ3RPG
QTH lokator: JO81HU
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 997
Skąd: Leszno
Wysłany: 28-07-2012, 20:42   
   Radio CB: EuroCB Pro3900,Alan 87
   Antena CB: Spectrum 1600,Futura 5/8,Almas 1/2,Santiago 600
   Akcesoria CB: Astatic Silver Eagle, PAN DM-432MT
   Radio KF: Kenwood TS-850S,TS-570D,TW-4100E,IC-T8
   Antena KF: Diamond x-510 2m/70cm, LW 80m-10m, Dipol 80m
   Akcesoria KF: Mic studyjny Pro-Studio+preamp lampowy


A gdzie sakwy powiesisz? :]
_________________
Przed rozmową ze mną skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą ...
SP3ZIR
Wielkopolska Amatorska Sieć Ratunkowa
 
 
 
SP3AYA 



Znak KF: SP3AYA
QTH lokator: JO81VP
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 6870
Wysłany: 28-07-2012, 21:07   
   admin


Baterie są chyba wypinane, więc z sakwami kłopotów nie będzie. Gorzej, że przez te baterie słoneczne trzeba będzie szukać miejsca na zasoby płynów ;)
 
 
 
SQ3RPG 



Znak KF: SQ3RPG
QTH lokator: JO81HU
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 997
Skąd: Leszno
Wysłany: 28-07-2012, 21:32   
   Radio CB: EuroCB Pro3900,Alan 87
   Antena CB: Spectrum 1600,Futura 5/8,Almas 1/2,Santiago 600
   Akcesoria CB: Astatic Silver Eagle, PAN DM-432MT
   Radio KF: Kenwood TS-850S,TS-570D,TW-4100E,IC-T8
   Antena KF: Diamond x-510 2m/70cm, LW 80m-10m, Dipol 80m
   Akcesoria KF: Mic studyjny Pro-Studio+preamp lampowy


Napijesz się przed wyjazdem raz, a porządnie, jak wielbłąd :D
_________________
Przed rozmową ze mną skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą ...
SP3ZIR
Wielkopolska Amatorska Sieć Ratunkowa
 
 
 
SQ6PNV 



Znak KF: SQ6PNV
Znak CB: 161ZT092
QTH lokator: JO81LC
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-07-2012, 21:43   
   mod

   Radio CB: Pearce-Simpson ST-901
   Antena CB: President Black Pirate + Sirio ML-145
   Radio KF: Icom IC-7200, VX-7R
   Antena KF: FD3, Outback
   Sprzęt PMR: FRN: www.freeradionetwork.eu


Skoro już o wielbłądach mowa: może po prostu camelback założysz i sprawa załatwiona będzie?
 
 
 
SP3AYA 



Znak KF: SP3AYA
QTH lokator: JO81VP
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 6870
Wysłany: 29-07-2012, 22:35   
   admin


Nie da się pokonywać długich tras rowerem z plecakiem na grzbiecie.

A swoją drogą ciekawy jestem jaką sprawność w ładowaniu akumulatorów mają te panele? I co za inverter jest w tej skrzynce pod anteną?
 
 
 
SQ6PNV 



Znak KF: SQ6PNV
Znak CB: 161ZT092
QTH lokator: JO81LC
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-07-2012, 15:12   
   mod

   Radio CB: Pearce-Simpson ST-901
   Antena CB: President Black Pirate + Sirio ML-145
   Radio KF: Icom IC-7200, VX-7R
   Antena KF: FD3, Outback
   Sprzęt PMR: FRN: www.freeradionetwork.eu


Co do plecaka to się zgodzę, ale sam camelback w pokrowcu wielbłąda jucznego z człowieka nie robi... Poza tym zawsze można go upchnąć gdzieś indziej. Zostaje kwestia odpowiedniego montażu rurki i tyle. Co do zasilania to do rozważenia jest jeszcze patent w stylu www.charbike.eu - jako dodatkowe źródło energii (zamiast paneli solarnych, które w takiej konfiguracji narażone byłyby na łatwe uszkodzenie, a poza tym podczas jazdy raczej szału z ładowaniem by nie było...).
 
 
 
SQ3RPG 



Znak KF: SQ3RPG
QTH lokator: JO81HU
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 997
Skąd: Leszno
Wysłany: 30-07-2012, 18:33   
   Radio CB: EuroCB Pro3900,Alan 87
   Antena CB: Spectrum 1600,Futura 5/8,Almas 1/2,Santiago 600
   Akcesoria CB: Astatic Silver Eagle, PAN DM-432MT
   Radio KF: Kenwood TS-850S,TS-570D,TW-4100E,IC-T8
   Antena KF: Diamond x-510 2m/70cm, LW 80m-10m, Dipol 80m
   Akcesoria KF: Mic studyjny Pro-Studio+preamp lampowy


Jak już przy tym wielbłądzie jesteśmy, to zawsze możesz zagonić do roboty Tomasza Kamela, co by Ci woził bagaże na drugim rowerze :]
_________________
Przed rozmową ze mną skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą ...
SP3ZIR
Wielkopolska Amatorska Sieć Ratunkowa
 
 
 
SP3AYA 



Znak KF: SP3AYA
QTH lokator: JO81VP
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 6870
Wysłany: 30-07-2012, 19:08   
   admin


SQ6PNV napisał/a:
Co do zasilania to do rozważenia jest jeszcze patent w stylu www.charbike.eu

Niestety zupełnie odpada. Strata energii rowerzysty przy działającym dynamie jest tak duża, że pokonywanie dalekich tras staje się uciążliwe. A na pewnym etapie zmęczenie wręcz niemożliwe...

A tak przy okazji... nawet nie pamiętam kiedy rozdawałem ostatnio punkciki ostrzeżeń...? Jak macie zamiar rozmywać temat w dziale technicznym, a nie w kawiarence, to z przyjemnością udostępnię czerwone ozdóbki pod awatarami :zabanowany:
 
 
 
SP2JTC 



Dołączył: 11 Paź 2018
Posty: 1
Skąd: Bydg
Wysłany: 11-10-2018, 08:56   

Ogólnie piękna sprawa. Kilka lat temu próbowałem popełnić jakiś ciekawy projekt zestawu bicyclowego :D Ale zabrakło samozaparcia, ale przede wszystkim motywacji. Być może wróce do tematu teraz na zimę, by wiosną coś zbudować. Lato byłoby na testy i "promocję" krótkofalarstwa poprzez rowerowe spotkania, rajdy, imprezy ;-) Bo kto powiedział, że krótkofalarstwa (czy radiohobby) nie można połączyć z rowerową aktywnością ruchową :P
_________________
Krótkofalarstwo
Wideo krótkofalarskie
 
 
SQ6PNV 



Znak KF: SQ6PNV
Znak CB: 161ZT092
QTH lokator: JO81LC
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-10-2018, 19:59   
   mod

   Radio CB: Pearce-Simpson ST-901
   Antena CB: President Black Pirate + Sirio ML-145
   Radio KF: Icom IC-7200, VX-7R
   Antena KF: FD3, Outback
   Sprzęt PMR: FRN: www.freeradionetwork.eu


SP3AYA napisał/a:
SQ6PNV napisał/a:
Co do zasilania to do rozważenia jest jeszcze patent w stylu www.charbike.eu

Niestety zupełnie odpada. Strata energii rowerzysty przy działającym dynamie jest tak duża, że pokonywanie dalekich tras staje się uciążliwe. A na pewnym etapie zmęczenie wręcz niemożliwe...


Wtedy tego nie widziałem, ale teraz wiem - jak masz dynamo w piaście to nie przeszkadza w ogóle, nawet pod obciążeniem - testuję od kilku latek :) Zwykłe dynamo bez obciążenia hamuje koło dość skutecznie - podniesienie roweru i mocne obrócenie kołem wystarcza na mooże jeden obrót. Sześciowatowe dynamo w piaście potraktowane w ten sposób pozwala na kilkanaście obrotów koła. No i nie niszczy opony :)
SP3AYA napisał/a:

A tak przy okazji... nawet nie pamiętam kiedy rozdawałem ostatnio punkciki ostrzeżeń...? Jak macie zamiar rozmywać temat w dziale technicznym, a nie w kawiarence, to z przyjemnością udostępnię czerwone ozdóbki pod awatarami :zabanowany:


Żadne rozmywanie tematu, tylko poważne ogarnianie zagadnienia zasilania / ładowania akku do stacji rowerowej . Zresztą obecnie rozwiązań tego typu jest multum i niedługo będą zapewne dostępne w warzywniakach :D
Ostatnio zmieniony przez SP3AYA 11-10-2018, 21:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SP3AYA 



Znak KF: SP3AYA
QTH lokator: JO81VP
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 6870
Wysłany: 11-10-2018, 22:36   
   admin


SP2JTC napisał/a:
Ogólnie piękna sprawa

:tak:
W sumie każda aktywność jest super :)
SQ6PNV napisał/a:
dynamo w piaście to nie przeszkadza w ogóle, nawet pod obciążeniem

Uwierz mi, że można wyczuć różnicę nie tylko w kwestii dynamo w piaście lub bez, ale różną jakość samych piast, suportu, nie mówiąc już o oporach toczenia różnej jakości nawet podobnych z wyglądu opon.
Pokonując dłuższą trasę turystycznym rowerem, obciążonym sakwami lub bardziej sportowo śmigając szosówką, będziesz w stanie odczuć każdy zbędny ułamek procenta oporu jaki stawia Ci rower.

Dlatego preferowałem zasilanie bateryjne ;)

Oczywiście ma to znaczenie kiedy jednorazowo kręcisz trochę więcej kilometrów niż do pracy czy na zakupy, albo wyjazd rekreacyjny za miasto. W tym wypadku dynamo w piaście sprawdza się w 100%.
 
 
 
SQ6PNV 



Znak KF: SQ6PNV
Znak CB: 161ZT092
QTH lokator: JO81LC
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-10-2018, 23:41   
   mod

   Radio CB: Pearce-Simpson ST-901
   Antena CB: President Black Pirate + Sirio ML-145
   Radio KF: Icom IC-7200, VX-7R
   Antena KF: FD3, Outback
   Sprzęt PMR: FRN: www.freeradionetwork.eu


SP3AYA napisał/a:
SP2JTC napisał/a:
Ogólnie piękna sprawa

:tak:
W sumie każda aktywność jest super :)

Bekanie na przemienniku - uwielbiam! :evil:
SQ6PNV napisał/a:
dynamo w piaście to nie przeszkadza w ogóle, nawet pod obciążeniem

SP3AYA napisał/a:

Uwierz mi, że można wyczuć różnicę nie tylko w kwestii dynamo w piaście lub bez, ale różną jakość samych piast, suportu, nie mówiąc już o oporach toczenia różnej jakości nawet podobnych z wyglądu opon.
Pokonując dłuższą trasę turystycznym rowerem, obciążonym sakwami lub bardziej sportowo śmigając szosówką, będziesz w stanie odczuć każdy zbędny ułamek procenta oporu jaki stawia Ci rower.


Zgadza się - ale nadal twierdzę ze dynamo w piaście to mały ból - faktycznie, opony od traktora, dwudziestoletni łańcuch i nigdy niesmarowane piasty zrobią z każdego miazgę, zwłaszcza jak dołoży do tego kompletu dodatkowe obciążenie - i tutaj dochodzimy do:
SP3AYA napisał/a:

Dlatego preferowałem zasilanie bateryjne ;)


Jeździłem z akumulatorem - to jest fajne, ale trzeba mieć jeden z tych turbolekkich bo żelówka swoje waży, zwłaszcza jak stacja ma być wydajniejsza niż Bao UV-3R :D
SP3AYA napisał/a:

Oczywiście ma to znaczenie kiedy jednorazowo kręcisz trochę więcej kilometrów niż do pracy czy na zakupy, albo wyjazd rekreacyjny za miasto. W tym wypadku dynamo w piaście sprawdza się w 100%.


Oczywiście. Z drugiej strony - takie dynamo to fajna ładowarka właśnie do codziennych akcji. Kilka ogniw 18650 i mam stale pełnego powerbanka :) Co prawda jestem za leniwy żeby toto montować i dodatkowo śmigam do pracy na bardzo krótkim dystansie, ale to już niedługo się zmieni, więc kto wie... :) Obecnie na rowerku mam trzy lampki LED z podtrzymaniem na kondensatorach, zasilane centralnie z dynama w piaście. Fajne, bo włączam jednym przełącznikiem, po zatrzymaniu się / wyłączeniu świeci toto jeszcze baaardzo długo i najważniejsze: wreszcie nie ma sytuacji, że w sierpniu zdechną baterie a ja pamiętam o ich wymianie do momentu zejścia z roweru i w końcu wymieniam na nowe - gdy jest już luty i dostałem mandat od ambitnego strażnika miejskiego. Tak było. Nie zmyślam. :D

Dodatkowo - jak ktoś śmiga rowerem i jednocześnie tłucze w Ingress czy Pokemony to doceni takie rozwiązanie. Ja swego czasu byłem mega aktywny w Ingress i telefon z wyświetlaczem na maksymalnej jasności, GPSem oraz bluetoothem (komóra na kierownicy w etui a komunikaty w słuchawce BT - MEGA!) pożerała baterię w tempie ekspresowym... Duży powerbank dawał radę, ale trzeba było o nim nie zapomnieć, upchnąć go wraz z kablem w etui pod telefonem i modlić się przy tym o wytrzymałość gniazda w telefonie (oczywiście - bezowocnie :evil: )
 
 
 
duderyk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 214
Skąd: Polska
Wysłany: 12-05-2019, 23:07   

Świetna ta "radiowa stacja rowerowa". Uwielbiam rekreację na 2 kółkach więc trzeba by pomyśleć wreszcie nad integracją roweru i radia w moim wydaniu :D
Ręczniak powinien się zmieścić w torbie na kierownicy, w miejscu przeznaczonym na smartfona. Zastanawiam sie tylko czy skuteczność jego własnej antenki będzie wystarczająca żeby przeprowadzić łaczności na wystarczającą odległość czy konieczne jest poprowadzenie kabla na tył roweru i antena na bagażniku? No i jaką zastosować, bo nie chcę jednak żeby była zbyt widoczna i wzbudzać sensacji.
Mogła by być zamiast anteny samochodowej, jak maja koledzy którzy się w róznych wątkach na tym forum wypowiadali, taka od ręczniaka, ale montowana z tyłu lub na kierownicy?
https://comet-ant.eu/?87,comet-sma24j
Ostatnio zmieniony przez duderyk 12-05-2019, 23:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SP3AYA 



Znak KF: SP3AYA
QTH lokator: JO81VP
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 6870
Wysłany: 13-05-2019, 21:37   
   admin


Na pewno lepiej będzie działała antena stojąca na bagażniku, niż zamocowana do radia i to mieszczącego się w sakwie. Z pewnością z tyłu będzie więcej przestrzeni i tłumienie sygnału przez ciało rowerzysty nie będzie tak dotkliwe, jak w przypadku umieszczenia jej z przodu.
 
 
 
SP3AYA 



Znak KF: SP3AYA
QTH lokator: JO81VP
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 6870
Wysłany: 18-05-2019, 22:55   
   admin


duderyk napisał/a:
Mogła by być zamiast anteny samochodowej, jak maja koledzy którzy się w róznych wątkach na tym forum wypowiadali, taka od ręczniaka, ale montowana z tyłu lub na kierownicy?
https://comet-ant.eu/?87,comet-sma24j

Chyba ten sam 40 centymetrowy Comet od ręczniaka, montowany tak jak wspominałem w poprzednim poście. Radio Kenwood TH-D72E. Na wycieczce parę kilometrów za miasto.

Nigdzie nie było problemu z otwarciem przemiennika, APRS też działał w obie strony (choć są miejsca na mapie skąd ramki ode mnie nie dotarły).

Czyli da się :)

Jednak ciekawe byłoby pojechać jeszcze raz tą samą trasę i sprawdzić o ile lepiej sprawowałaby się antena samochodowa, zamontowana w tym samym miejscu na rowerze.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Polecane Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subBlack modified v 1.0 by ya1. Done by HYDEPARK forum POGADUSZKI



statystyka