Forum
Forum
RADIOFORUM
FORUM KRÓTKOFALARSKIE
Ostrowskiego Klubu Krótkofalowców
SP3POW

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z antena comet gp 98
Autor Wiadomość
kwaq 


Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 1
Skąd: pyrzowice
Wysłany: 09-04-2017, 13:56   Problem z antena comet gp 98

Witam szanowne grono.
Od razu poinformuję że jestem amatorem w temacie krótkofalarstwa i moja aktywność ogranicza się do słuchania.

Opisze mój problem.
Mam radio lotnicze ATR600 - po podłączeniu do niego krótkiej antenki ze skanera odbiera mi samoloty na np. 119.275. Po podłączeniu do niego anteny magnesowej CB , także słyszę transmisje .
Mam też zabudowaną na maszcie około 8m nad gruntem antenę comet 98 gp , po podłączeniu tej anteny do radia nie odbieram kompletnie nic.
Antene sprawdziłem w następujący sposób:
Na wtyczce na dole zwarłem mase i bolec na wtyczce, na górze na wtyczce wykrywa zwarcie ( oczywiście bez zwory na dole nie ma zwarcia ). Rozkręciłem też antenę w połowie z podłączonym kablem i sprawdziłem zwarcie pomiędzy miedzianym drutem w środku a masą wtyczki , i zwarcie występuje ( przy zworze na dole ).
Kabel kupiłem w sklepie z radyjkami CB itp. 50 ohm. długość około 8 m.
Czy ta antena nadaję się do obioru częstotliwości lotniczych ? Czy może ja robię jakiś błąd
Dodam że antena podłączona do radia yaesu ft 991 też nie pozwala na odsłuch żadnych transmisji .
Wcześniej używałem radia i wspomnianej anteny w innym miejscu zamieszkania , oddalonego o około 3-4 km i działała prawidłowo. Słyszałem transmisje krótkofalarskie itp. na częstotliwościach ~400 mhz. Teraz niestety cisza .
Co mogę jeszcze sprawdzić .. Może kabel który zastosowałem jest "nie taki" , na starym miejscy zamieszkania miałem inny kabel.

Teren to luźna zabudowa ,domki jednorodzinne .