Forum
Forum
RADIOFORUM
FORUM KRÓTKOFALARSKIE
Ostrowskiego Klubu Krótkofalowców
SP3POW

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Pytanie o kable i wtyki antenowe
Autor Wiadomość
Marmaj71 



Dołączył: 06 Lut 2019
Posty: 3
Skąd: Łobez
Wysłany: 06-02-2019, 05:24   Pytanie o kable i wtyki antenowe

Witam,
Dopiero zaczynam przygodę z krótkofalarstwem.
Chcę kupić antenę zewnętrzną do Baofenga UV-5R, do odsłuchu. Byłaby zamontowana na szczycie mojego dachu, a kabel długości 5m poprowadziłbym przez okno dachowe do radia.
Decyzja w kwestii zakupu padła na Diamonda X50.

Jednak co do kabli koncentrycznych i wtyków, przyznam, jestem zielony. Stąd moje pytanie, jaki kabel wybrać i jakie wtyki? Czy kupić antenę z wtykiem N, czy z wtykiem UC1 i czy ma to jakieś znaczenie? W radiu mam gniazdo SMA m. Długość kabla będzie wynosiła 5 metrów.

Poszperałem trochę w internecie i zastanawiam się nad dwoma rozwiązaniami, proszę podpowiedzcie, które bardziej się opłaca i która opcja będzie mniej tłumiła sygnał na odcinku 5m.

Opcja 1:
kabel z wtykami: https://allegro.pl/oferta/konektor-5m-wtyk-nm-nz-na-przewodzie-lmr240-5844046983
i do tego taka przejściówka do radia: https://www.inradio.pl/sk...a-f-r109-detail

Opcja 2:
Dużo lepszy kabel, jednak z zastosowaniem dwóch przejściówek zamiast jednej (jak w opcji 1):
kabel z wtykami: https://allegro.pl/oferta/konektor-5m-wtyk-nm-nm-na-przewodzie-h1000-5844008998
do tego przejściówka: https://allegro.pl/oferta/redukcja-antenowa-adapter-n-gniazdo-sma-m-wtyk-7623939893?reco_id=67949c07-29c1-11e9-9d24-246e96321b20&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac94196dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco&
I do tego jeszcze druga przejściówka, a raczej beczka SMA f na SMA f (już posiadam)

Może znacie jeszcze jakieś inne rozwiązania?
Liczę na szybką pomoc w problemie :)