Znak KF: SP3AYA
QTH lokator: JO81VP Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Cze 2008 Posty: 6870
Wysłany: 15-03-2010, 21:03
Czy Wy Experci możecie wyrażać się do nas maluczkich po polskiemu?
Wikipedia napisał/a:
Transil - dioda zabezpieczająca, stosowana często do tłumienia przepięć i impulsów o wysokim napięciu. Działa podobnie jak warystor, lecz jest od niego dużo szybszy. Po przekroczeniu napięcia progowego zaczyna gwałtownie przewodzić - czas reakcji rzędu 1 pikosekundy. Popularna seria 1.5KE pozwala na wytracenie 1500 W mocy szczytowej przez krótki czas. Transil może być zarówno jedno jak i dwukierunkowy
Dobra... załóżmy, że takie coś zdobędę [szukać jakiego konkretnego egzemplarza?], to mam to gdzie wlutować na wyjściu? Na samym końcu? Tuż przed gorącym gniazdkiem na obudowie?
Znak KF: SQ7SUS
QTH lokator: ko02md / jo91nm Artykułów/Recenzji: 1 Pomógł: 10 razy Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 288 Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-03-2010, 21:10
Radio CB: DNT Carat / Jack Antena CB: CTE Boston / Orbitor Centre Load / Scarlet Warior Akcesoria CB: pełno tego ;-) Radio KF: Yaesu FT-100D Antena KF: DWZO Akcesoria KF: Yaesu FC-20
Jednokierunkowy transil na napięcie powiedzmy 15V lub 14,4V o mocy 1,5kW wlutowany równolegle do wyjścia zgodnie z polaryzacją. Dwukierunkowy na wejściu też by nie zaszkodził
Dodatkowo te zasilacze mają strasznie słabe filtry zarówno wejściowe jak i wyjściowe, ich wymiana bądź też modyfikacja napewno nie zaszkodzi.
Znak KF: SP3AYA
QTH lokator: JO81VP Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Cze 2008 Posty: 6870
Wysłany: 15-03-2010, 21:18
Od razu powiedz, że połowę bebechów mam wymienić
Nie... aż tak bardzo na moją Lafayettkę nie narzekam. Jak pisałem wcześniej, delikatną różnicę w działaniu pomiędzy nią, a transformatorowym odczuwam, jednak nie tak, aby mi to w jakikolwiek sposób przeszkadzało. Zresztą w założeniach ma to być zasilacz wyjazdowy i pod tym względem sprawuje się znakomicie.
Znak KF: SP3HSZ
Znak CB: 161mdw02
QTH lokator: jo81fu Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 334 Skąd: Leszno/Trzebiny
Wysłany: 15-03-2010, 21:19
Dokładnie montuje się to na wyjściu zasilacza w razie przepięcia dioda ta zwiera na stałe (transil trwale uszkadza się) wyjście zasilacza dopowadzając do wybicia zabezpieczenia głównego w zasilaczu i niedopuszcza do radia napięcia wyższego ,odwrotnego i zmiennego.Ja montuję najczęsciej transile o napieciu 15V.
Znak KF: SP3AYA
QTH lokator: JO81VP Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Cze 2008 Posty: 6870
Wysłany: 15-03-2010, 21:35
Aha, czyli [wybaczcie infantylne wręcz pytanie] rozumiem, że mam jakby zmostkować tym transilem (+) z (-) na wyjściu? Wtedy w razie czego, puści on prąd przez siebie nie dopuszczając do uszkodzenia podpiętego do zasilacza urządzenie?
Znak KF: SP3AYA
QTH lokator: JO81VP Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Cze 2008 Posty: 6870
Wysłany: 15-03-2010, 21:44
No to w wolnej chwili czeka mnie wzięcie śrubokręta i lutownicy do ręki. Poczekam tylko aż odzyskam aparat, to strzelę od razu kilka fotek dla potomności
Wysłany: 29-03-2010, 20:58
Radio CB: Yosan Turbo Antena CB: Sirio AS 100
Przeczytałem te posty i jestem w kropce. Chce sobie kupic nowy zasilacz. Myślałem o impulsowym ale teraz jestem zainteresowany tą aukcją http://allegro.pl/item962...o_cb_radia.html
Czy będzie to dobry wybór?
Znak KF: SQ5NBR
Znak CB: 161OLA02
QTH lokator: KO02MF Artykułów/Recenzji: 1
Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 39 Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-03-2010, 22:53
Radio CB: Alan 18, Realistic TRC-449, Radmor 3013 Alan 38 Antena CB: Gamma IIR Akcesoria CB: SWR Daiwa CN-101L Radio KF: Kenwood TS-440, Radmor 3033/2m, 3045/70cm itp Antena KF: Radmor 3089/2m, Radmor 30821/70cm Akcesoria KF: Alan KW-520 Sprzęt PMR: Brak
Moim zdaniem nie jest to zasilacz wysokiej klasy, pewnie można w nim zrobić jakieś poprawki. Na pewno wartości prądu maksymalnego ma mocno zawyżone, ale do zwykłego CB-radia o mocy 4W wystarczy. Nie jest zabezpieczony przed wzrostem napięcia na wyjściu wskutek uszkodzenia tranzystorów wykonawczych, ale można go zabezpieczyć transilem, o którym wspomnieli wcześniej koledzy.
Wysłany: 30-03-2010, 16:39
Radio CB: Yosan Turbo Antena CB: Sirio AS 100
Jak w takim razie poznać albo o co pytać sprzedawce czy zasilacz jest dobrze zabezpieczony itp? Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie żeby się nie naciąć?
Znak KF: SQ5NBR
Znak CB: 161OLA02
QTH lokator: KO02MF Artykułów/Recenzji: 1
Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 39 Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-03-2010, 21:04
Radio CB: Alan 18, Realistic TRC-449, Radmor 3013 Alan 38 Antena CB: Gamma IIR Akcesoria CB: SWR Daiwa CN-101L Radio KF: Kenwood TS-440, Radmor 3033/2m, 3045/70cm itp Antena KF: Radmor 3089/2m, Radmor 30821/70cm Akcesoria KF: Alan KW-520 Sprzęt PMR: Brak
Tego to podejrzewam, że nie dowiesz się od sprzedawcy, tak naprawdę to mało jest zasilaczy na rynku posiadających wszystkie zabezpieczenia. Często nawet nie mają zabezpieczenia nadprądowego innego niż zwykły bezpiecznik topikowy. Dlatego warto robić modyfikacje, żeby nie dowiedzieć się w najmniej odpowiednim momencie, że zasilacz jednak nie miał prawidłowo działającego zabezpieczenia
Znak KF: SQ6PNV
Znak CB: 161ZT092
QTH lokator: JO81LC
Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 320 Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-05-2010, 00:08
Radio CB: Pearce-Simpson ST-901 Antena CB: President Black Pirate + Sirio ML-145 Radio KF: Icom IC-7200, VX-7R Antena KF: FD3, Outback Sprzęt PMR: FRN: www.freeradionetwork.eu
Witam - Powracam niczym syn marnotrawny albo zaraza (można sobie wybrać ). Zastanawiam się, jakie będziecie mieli zdanie o zasilaczu od xboxa (przyjmijmy, że jest to zasilacz "komputerowy") - jest mały, co prawda dość ciężki (czyżby trafo? trzeba będzie pokopać w necie, albo rozkręcić ) ale na wyjazdy idealny. Wydajnościowo również nienajgorzej - powątpiewałem, że taka kruszyna potrafi dać z siebie 16.5A, ale katowanie chińskim kompresorkiem do pompowania kół samochodowych nie ujawniło objawów zadyszki zasilacza
Co do zakłóceń: lolek daje radę, ale na wszelki przypadek na kablu zasilającym znalazł się cegłowaty ferryt - (przydaje się w samochodzie). Przez dość długi czas użytkowania nie zauważyłem różnic w odbiorze z radiem podpiętym do zasilacza ZS3 a produktem z Redmont Oczywiście, zabezpieczenia działają idealnie - czerwona dioda informuje o zaistniałym problemie typu zwarcie, zasilanie zostaje odcięte i po usunięciu błędu można działać dalej (za to dowiedziałem się, że przełamany kabel zasilający powoduje natychmiastowe "wyłączenie" całej deski rozdzielczej w Oplu Corsie, z "nienaliczaniem" kilometrów przez licznik włącznie )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum