Znak CB: 161 OLA
QTH lokator: KO02LG Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 401 Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-05-2013, 10:47
Radio CB: Magnum AF ; Ranger AR3500 Antena CB: Sirio Thunder 27 ; FireStick FS-3 Akcesoria CB: Wilson Trucker
1. Nie ma takiego roweru, do którego nie da się zamontować anteny i radia...
2. Jak ktoś udaje, ze nie wie co to dielektryk, to... niech sobie komórke kupi...
3. Nie lubię podpuch...
_________________ Kaper
SQ5MRA
i wszystko jasne...
Koledzy, szczerze mówiąc zaskoczyliście mnie .
Żadnej podpuchy w tym nie zawarłem, broń Boże.
Jestem ciekaw, bo moim zdaniem guma jest w 100% izolatorem ,a do dielektryka wymagane jest w jakimś stopniu przewodnictwo.
Tak mi się wydaje ,więc dziwi mnie to po prostu, i dlatego dalej zadawałem pytania...
Uważam ,że "kto pyta, ten nie błądzi" , oraz po przeczytaniu wielu tematów na tym forum uznałem, że mogę spokojnie o to zapytać, bo członkowie tego forum nalezą do uprzejmej i otwartej społeczności . Zadając pytanie liczyłem również, że ktoś naprostuje mój tok myślenia i liczyłem na odrobinę uprzejmości przez cały czas rozmów z Wami.
Ale chyba nieco się przeliczyłem
Liczyłem po prostu na trochę otwartości dla kogoś kto zaczyna i na osobę odpowiadającą ,która gdy widzi, że ktoś czegoś nie rozumie, to mu to wytłumaczy...
Co do znajomego stylu pisania - dzień w którym pierwszy raz odwiedziłem te forum, jednocześnie był dniem rejestracji, które jak widać było 5 Maja więc ciężko stwierdzić ,że mój styl pisania jest znajomy...
Nawiązując do ostatniej wypowiedzi:
AD.1
Fakt ,ale stwierdziłem dużo wcześniej ,że ingerencje (stałe) w tym rowerze odpadają.
Rower nie służy tylko jako szosówka , ale głównie jako do jazdy sprintem i terenowej - odstające elementy były by niebezpieczne w razie wypadku, a po terenie wszystko by się pourywało po pierwszym wypadzie. A idąc moim pomysłem zakładam plecak i wszystko jest. Mając go na plecach mogę bez przeszkód iść w głąb lasu, gdzie jest potrzebna stała łączność ze stanowiskiem. Rozwiązanie wydaje się więc logiczne.
AD.2
Co do komórki nie rozumiem aluzji, ale na pewno niczego nie udaje
AD.3
Nie należę do ludzi wrednych ani złośliwych.
Pomyliliście się z oceną mnie, i to diametralnie.
PS. Co do plecaka z blachy - skrzynka o której pisałem, wypełniła by go całkowicie, więc na jedno wyjdzie ,a jak sam SP3AYA stwierdził, mało co ona da...
_________________ "Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona"
-Alber Einstein
Trzeba być indywidualistą, z niepohamowaną wyobraźnią , marzeniami , mając według niektórych chore pomysły, bo tylko one doprowadzą Cię do oryginalności .
Ostatnio zmieniony przez Nomad 09-05-2013, 11:14, w całości zmieniany 1 raz
Zakładając ,że to co jest pomiędzy gołą blachą nadwozia a magnesem jest kondensatorem, nie wystarczy użyć w moim wypadku kondensatora np. 100pF
_________________ "Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona"
-Alber Einstein
Trzeba być indywidualistą, z niepohamowaną wyobraźnią , marzeniami , mając według niektórych chore pomysły, bo tylko one doprowadzą Cię do oryginalności .
Jestem ciekaw, bo moim zdaniem guma jest w 100% izolatorem ,a do dielektryka wymagane jest w jakimś stopniu przewodnictwo.
OK Adrian...
Znajdź w Wikipedii hasło Izolator elektryczny...
A potem pomyśl jak jest zbudowany i jak działa kondensator.
Okładki kondensatora które stanowią blacha dachu i podstawa magnetyczna anteny CB [dlatego dla zwiększenia powierzchni stosuje się folię], mają wystarczającą powierzchnię, aby przy częstotliwości 27 MHz prądu zmiennego który płynie w takim układzie elektrycznym, nie stanowić w nim przeszkody. Skuteczność jest niemal taka sama jak połączenia galwanicznego poprzez podstawę wkręcaną w dziurę w dachu lub uchwytu na bagażnik, gdzie specjalnymi śrubkami przebija się lakier, aby uzyskać kontakt z gołym metalem.
Nomad napisał/a:
Zakładając ,że to co jest pomiędzy gołą blachą nadwozia a magnesem jest kondensatorem, nie wystarczy użyć w moim wypadku kondensatora np. 100pF
Nie, ale wystarczy jak cały na tym rowerze czy pieszo owiniesz się folią aluminiową i stykniesz drutem stopkę anteny... Będziesz miał powierzchnię przeciwwagi jak mały hatchback
Witam
Wybaczcie za zwłokę, lecz po burzy poszła centrala dostawcy internetu.
Wracając do tematu.
Dziękuję za naprowadzenie i to szczegółowe, już wszystko rozumiem
Nie wiedziałem, że to co jest między okładkami kondensatora jest w pewnym sensie izolatorem, dlatego więc nie mogłem pojąć tego z podstawą magnetyczną anteny...
Co do folii aluminiowej - skoro aż tak sprawa wygląda, to widzę, że jest ciężej niż przypuszczałem w najgorszych wypadkach
Lekko odskoczę od tematu.
Napisałeś: [dlatego dla zwiększenia powierzchni stosuje się folię]
Jak się domyslam chodzi Ci o folię przewodzącą naklejaną na magnes.
W moich antenach nie posiadam tej "naklejki" na magnes która jest pod gumą, anteny były odkupowane i tych folii nie dostałem (aczkolwiek anteny są oryginalne, dokładnie sprawdzałem kilka charakterystycznych cech).
Oczywiście jak tłumaczyłeś, jest ona jedną z okładek tego kondensatora i to rozumiem , ale w jakim stopniu pogarsza to pracę anteny (teraz mowa o instalacji na andwoziu pojazdu) i czy wystarczy, że wyłożę to np. 2-3 warstwami "spożywczej" folii aluminiowej (oczywiście sprawdzę przewodnictwo owej folii, gdyż niektóre pokryte są warstwą jakieś emalii czy cholera wie co to jest).
Wracając do tematu.
Gdy pogoda się trochę polepszy, a sam będę miał o wiele więcej czasu spróbuję sposób ze skrzynką w plecaku, która wraz z radiem będzie "zmasowana" z ramą roweru.
Gdy to wszystko poskładam i potestuję, podam wszelkie informacje jakie uda mi się uzyskać
Pozdrawiam gorąco i jeszcze raz dziękuję za objaśnienie
_________________ "Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona"
-Alber Einstein
Trzeba być indywidualistą, z niepohamowaną wyobraźnią , marzeniami , mając według niektórych chore pomysły, bo tylko one doprowadzą Cię do oryginalności .
Co do folii aluminiowej - skoro aż tak sprawa wygląda, to widzę, że jest ciężej niż przypuszczałem w najgorszych wypadkach
Dlaczego? To tylko sposób na zwiększenie powierzchni kondensatora, a więc jego pojemności.
Nomad napisał/a:
Jak się domyslam chodzi Ci o folię przewodzącą naklejaną na magnes.
Tak. Oczywiście aby to działało, musi mieć połączenie galwaniczne z podstawą magnesu [czyli idąc dalej z oplotem fidera. Żyła gorąca jest połączona z promiennikiem].
Nomad napisał/a:
Oczywiście jak tłumaczyłeś, jest ona jedną z okładek tego kondensatora i to rozumiem , ale w jakim stopniu pogarsza to pracę anteny
Nie pogarsza. Polepsza. Większa powierzchnia -> większa sprawność takiego "kondensatora". Lepiej indukują się ładunki przeciwne po drugiej stronie, czyli na blasze karoserii. A tym samym dla prądu zmiennego masz lepsze warunki "przewodnictwa". [Jak wiesz, kondensator stanowi przerwę w obwodzie prądu stałego, ale w obwodzie prądu zmiennego prąd płynie...]
Nomad napisał/a:
czy wystarczy, że wyłożę to np. 2-3 warstwami "spożywczej" folii aluminiowe
Spokojnie wystarczy jedna. Tyle, że taka folia jest mało wytrzymała i łatwo może ulec uszkodzeniu.
Oczywiście jak tłumaczyłeś, jest ona jedną z okładek tego kondensatora i to rozumiem , ale w jakim stopniu pogarsza to pracę anteny
Nie pogarsza. Polepsza. Większa powierzchnia -> większa sprawność takiego "kondensatora". Lepiej indukują się ładunki przeciwne po drugiej stronie, czyli na blasze karoserii. A tym samym dla prądu zmiennego masz lepsze warunki "przewodnictwa". [Jak wiesz, kondensator stanowi przerwę w obwodzie prądu stałego, ale w obwodzie prądu zmiennego prąd płynie...]
.
Chodziło mi o odwrotność tego co wytłumaczyłeś
Czy brak folii znacząco pogarsza pracę anteny
To już ciekawość, bo i tak i tak wykonam jakąś okładkę.
No i znowu wyjdę ze swoimi wywodami ale coś mi tu nie do końca gra
To jak ja to sobie wyobrażam opiszę obszernie w sposób bardziej obrazowy, żebyś mnie zrozumiał
Mianowicie CB radio jest połączone z instalacją samochodu.
Minus instalacji to równocześnie masa na karoserii, minus radia a to jednocześnie masa jego obudowy, do której wkręcone jest "masą" gniazdo anteny CB, a więc masa radia i oplot anteny to masa pojazdu i jego nadwozia.
Antena CB połączona jest oplotem z masą CB a "drugi koniec" oplotu z magnesem anteny.
A więc masa pojazdu jest "połączona przewodem" z magnesem.
W takich warunkach jak ten kondensator ma działać, skoro obie jego okładki są ze sobą zmasowane
Zdaje sobie sprawę, że zajeżdżę Cie tymi pytaniami i czasami masz ochotę mnie zbanować by mieć święty spokój ^.^
Szczere wyrazy szacunku za cierpliwość
_________________ "Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona"
-Alber Einstein
Trzeba być indywidualistą, z niepohamowaną wyobraźnią , marzeniami , mając według niektórych chore pomysły, bo tylko one doprowadzą Cię do oryginalności .
Ostatnio zmieniony przez Nomad 10-05-2013, 23:36, w całości zmieniany 1 raz
Aha! A jeszcze gorzej jest kiedy antena tkwi w dziurze, lub jest na uchwycie. W obu przypadkach jest połączona z masą pojazdu galwanicznie.
A teraz wyobraź sobie, że promiennik też wprowadza w układ jakąś pojemność i jak wygląda w takiej antenie rozkład prądów?
Witaj
Czy chodzi Ci o zjawisko galwanicznych izolatorów
Pojęcie niby kontrastowe ,ale czy chodzi o zjawisko gdy częstotliwość generowanego prądu będzie tak dobrana, że rozmiary poprzecznych połączeń będą dokładnie odcinkami ćwierćłfalowymi i w tedy prąd ma szanse "popłynąć"
_________________ "Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona"
-Alber Einstein
Trzeba być indywidualistą, z niepohamowaną wyobraźnią , marzeniami , mając według niektórych chore pomysły, bo tylko one doprowadzą Cię do oryginalności .
Myślę, że te dwa linki [nawiasem mówiąc - pierwsze z brzegu googla ] doskonale dadzą Ci wyobrażenie o tym na jakich zasadach działa antena, oraz dlaczego jest tak ważne aby wszystkie jej elementy [przeciwwaga też jest elementem anteny - nawet jeśli jest to nie podejrzewany o coś takiego samochód ] były dopasowane do pasma na jakiej pracuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum